15 February 2012

Time.mk и јас

агрегаторот на информациите им дава додадена вредност - секое одвојување на содржините од рекламите е брцање во џебот на медиумите - Чија е рибата? - чекор со политички последици - решението е кој како се договори

Неколку рандом размислувања околу она што му се случи на Time.mk - гледано од страна, како корисник на услугите на сајтот, како новинар и како PR.

1. Ако Time.mk правел пари, тој правел пари поради услугата да им ги собере информациите на читателите на едно место. Тоа е додадена вредност и тоа ја прави заработката. Материјалот така собран вреди малку повеќе отколку расфрлан по разни сајтови.

2. Тој што мисли дека целата аргументација тука завршува нема појма како функционираат медиумите. Еве една ептен поедноставен слика:
Интернет ја направи информацијата бесплатна. Медиумите повеќе не им продаваат информации на читателите/гледачите, туку читатели/гледачи на рекламерите. Значи работа на медиумите е да произведуваат читатели/гледачи и да им ги продаваат на рекламерите. Медиумите произведуваат читатели/гледачи со производство на содржина (информација,забава и сл.) и на рекламерите им нудат можност покрај таа содржина да постават содржина која читателите/гледачите не ја бараат.
Поради ваквите односи, секое одвојување на содржините што ги произведуваат медиумите од рекламите се смета за брцање во џеб и закана по егзистенцијата на медиумите.

3. Медиумите кои се повлекуваат тоа го гледаат вака: си земаат црв (содржините) и одат во лов на риба (читатели/гледачи). Арно ама иде и друг рибар (сајт, во случајов Time.mk) кој нема свој црв, и на нивниот закачува своја јадица. Чија е рибата?
Односите, секако не се толку едноставни како црвот и јадицата, кои се материјални, наспрема кликовите кои се нематеријални, ама тоа е отприлика нивната логика. И таа е оправдана.

4.Дури и да не се броеја кликовите кои идат од Time.mk, агрегаторот им носеше читаност и влијание (едноставно, кога си таму се знае дека те има). Плус, повеќето од сајтовите на медиумите се само продолжение на весникот/телевизијата и не функционираат комерцијално - што значи дека баш им е гајле колку клика имаат и кој им краде кликови (повеќето од оние кои одлучуваат во многу од медиумите немаат појма како ова функционира).

5. Пред да се коментира за било што, треба да се биде информиран за тоа дали навистина Time.mk им носи дополнителни кликови на сајтовите на медиумите - во што се сомневам, пошто некои од линковите ги отвора во фрејм.

6. Не знам дали има политичка намера во чекорот на некои од медиумите, ама ефектите секако имаат политичка димензија. Time.mk стана место каде што добиваш поинаква слика отколку што е доколку ги следиш сите медиуми - затоа, сакал - не сакал ќе морам да почнам (покрај Time.mk и Daily.mk) да го листам и Bukvar.mk

6. Аргументи имаат и едните и другите. Има политика, ама има и бизнис логика. Таквите ситуации во капитализмот се решаваат како што решава скоро за се - седнуваат страните и преговараат. Па секој ќе добие толку колку што испреговарал, а не колку што заслужува.
Update (15.02.2012/19.31) Истата логика која се однесува на Time.mk важи и за прес клипинг агенциите кои дистрибуираат текстови/прилози без рекламите

1 comment:

  1. Те читам во Reader, така да не можеш да ме понудиш на рекламерите. А ти ја конзумирам информацијата...И тоа има вредност

    ReplyDelete